Tilaa uutiskirjeemme
Tilaa uutiskirjeemme

Kari, Network Specialist

Olen Kari Ainonen, koulutukseltani tietoliikenneinsinööri (AMK). Ennen Ciniaa työskentelin monenlaisissa tehtävissä eri yrityksissä opiskelujen ohella. Päädyin Ciniaan töihin entisen työni kautta, jossa Tampereella VR:n varikolla  työskennellessäni kuulin silloisesta Cinian edeltäjästä, Corenetistä. Seurailin aktiivisesti avoimia työpaikkoja ja kun firmaan haettiin määräaikaista tietoliikenneasiantuntijaa, päätin, että nyt on aikani. Vuoden 2014 tammikuun alusta aloitin työt NOCissa (Network Operation Center), joka nykyisin on nimeltään Service Desk.

Pääasiallinen tehtäväni on verkonvalvonta ja asiakaspalvelu, joita tehdään 24/7. Kahta samanlaista työpäivää ei ole. Asiakkaat tekevät työstä monipuolista ja ongelmien ratkominen on tämän työn suola. Välillä työ on erittäin hektistä, joten paineensietokykyä ja priorisointia tarvitaan. Jos verkossa havaitaan häiriö valvontamme kautta tai asiakkaan ilmoituksesta, alamme tutkia vian aiheuttajaa ja suoritamme tarvittavia toimenpiteitä palvelun palauttamiseksi. Hiljaisempina hetkinä autamme muutoshallintaa mm. sähkö- ja verkonhuoltotöiden vaikutusten selvittelyssä. Myös pientoimitukset, esim. tiettyjen asiakkaiden verkonlaajennukset, koordinoidaan Service Deskin toimesta.

Parasta työssäni on vaihtelevuus ja verkonlaajennuksien suunnittelu asiakkaille. Asiantuntijatiimit ovat lähellä ja tarvittaessa heiltä saa erikoisosaamista teknisissä ratkaisuissa. Cinialla on avoin ja hyvä työilmapiiri. Mukavat työkaverit auttavat selviämään kiireisistä ja raskaista päivistä hyvän huumorin avulla. Muuttuvat järjestelmät ja jatkuva uusien asioiden opettelu tekevät työstäni mielenkiintoista.

Cinialla tuntee tekevänsä jotain tärkeää, kun asiakkaina on merkittäviä Suomen infrastruktuuria pystyssä pitäviä yrityksiä, kuten Liikennevirasto, Fingrid, Finavia ja VR.

Jaa